warning










Zoeken
 
in febelgra.be:
 
in onze leden:
Connect via LinkedIN
PDF

W2P.pro - Welke rol speelt internet in uw verkoop?

(8/08/2016)

Febelgra en VIGC onderzochten samen de stand van zaken van web-to-print in onze grafische sector. Hierbij vindt u het volledige overzicht van alle informatie, cases, verslagen van expertennetwerken en het lastenboek. Een must-read voor elke grafische ondernemer die bij wil blijven.

Eindverslag W2P project






1. Case Studies en informatie

2. ExpertenNetwerk

In het kader van dit project organiseerden we een aantal ExpertenNetwerken. Deze 2-uur durende bijeenkomsten hadden als doel om rond web-to-print een dynamiek te creëren waar er in de ruime zin info kan gedeeld worden. We doen dit door het lastenboek te overlopen, case studies te bespreken, trends te belichten en een forum voor onze sponsors te bieden indien niet commercieel gebracht.

Online print event op 21 juni 2017  

Expertennetwerk op 14 september 2016

ExpertenNetwerk op 28 april 2016

ExpertenNetwerk op 2 december 2015

ExpertenNetwerk op 3 juni 2015

ExpertenNetwerk op 27 januari 2015

3. Enquête resultaten 'web-to-print in Vlaanderen'

4. Lastenboek
Het Lastenboek is de ideale leidraad voor het opzetten van een web to print strategie. Het behandelt onderwerpen zoals ‘de bouwstenen voor een web tor pint oplossing’, ‘waarom starten met web to print, functionaliteiten voor de klant, strategie, SEO en/of PPC, enz. Het is volledig gratis, dus download uw exemplaar nu via deze link!

WIE

Een samenwerking tussen Febelgra en VIGC, met de steun van het Agentschap voor Innovatie door Wetenschap en Techniek (IWT).

WAT

Een project rond web-to-print, specifieker e-commerce in de grafische sector, onder de naam “W2P.pro”.

WANNEER

Het twee jaar durende project liep van september 2014 tot eind augustus 2016.

WAAROM

Promotie web-to-print binnen de grafische industrie en activatie van bedrijven die nog moeten starten. Onze sector vertoont een achterstand op vlak van e-commerce. De benadering van web-to-print gebeurt nog niet actief genoeg, waardoor er heel wat marktaandeel blijft liggen.

HOE

Geen academische benadering, wél praktisch en inspirerend, onder meer via case studies, bedrijfsbezoeken en expertennetwerken (seminars). Naast het informeren en sensibiliseren, gaf het project ook ondersteuning via een lastenboek en checklist. Alle relevante informatie kan u terug vinden via de publicaties van VIGC en Febelgra (zowel online als offline).