warning










Zoeken
 
in febelgra.be:
 
in onze leden:
Connect via LinkedIN
PDF

Expertenartikels drupa

(6/04/2016)

Van meerwaarde-creatie tot grootformaat. Van inkjet tot verpakking. In aanloop naar drupa laten 8 experten uit de industrie hun licht schijnen over enkele hot topics in de sector. Een overzicht van de drupa expertartikels.

1. Smarter print to market – Gared Ward

"Printers should focus on benefits such as personal service, same day printing, wide choice of substrates, design, fulfilment and so on. Even this requires marketing skills that need to be developed."

 

 

2. Gloednieuwe perspectieven voor verpakkingsdruk – Des King

“Merken kunnen momenteel slechts 40% van de oppervlakte van de verpakking gebruiken voor haar primaire doeleinde. Stel dat met één kleine interactieve barcode alle reglementaire en wettelijke vereisten zouden kunnen worden nageleefd, dan zou 90% van de huidige bedrukte oppervlakte kunnen worden benut voor de marketing van het product.”

 

 

 

 

3. Inkjet: state-of-the-art drukwerk op science-fiction ? – Sean Smyth

"Of drukkers nu kosten willen besparen, hun kwaliteit willen verbeteren, een betere service willen bieden of nieuwe activiteiten willen ontplooien: met inkjet kan het allemaal. Hiermee slaan ze vier vliegen in één klap.”

 

 

 


4. Afwerking als Assepoester van het productieproces - Cary Sherburne

"Nabewerkingsoplossingen met een toegevoegde waarde zijn een goede manier om te ontsnappen aan de prijzenslag voor standaard drukwerk.”

 

 

 

 


5. Duurzaamheid en de grafische industrie – Laurel Brunner

"Toch is het uiteindelijk de marktdynamiek die bepalend is voor duurzaamheid in de grafische industrie. De grootste uitdaging voor de duurzaamheid van print is dan ook de afweging tussen commerciële, praktische en duurzaamheidsprioriteiten."

 

 

 

 


6. De digitale transformatie van industrieel drukken – Ron Gilboa

"De groei in alle segmenten wordt aangezwengeld door de consumptie van consumenten en de vraag naar duurzame en niet-duurzame producten voor de verpakkings-, textiel- en interieurmarkt."

 

 

 

 


7. Grootformaat - Sophie Matthews-Paul

“De aantrekkingskracht van grootformaat printers blijft toenemen. Ze zijn betaalbaar, bieden de noodzakelijke snelheden, kunnen verschillende breedten aan en maken automatisering mogelijk.”

 

 


8. Digitale versus traditionele verpakkingsdruk - Michael Seidl

“Volgens de recentste prognoses zal het volume van de wereldwijde markt voor drukwerk, die momenteel ongeveer 407 miljard euro waard is, in 2020 gegroeid zijn tot een volume ter waarde van 420 miljard euro. Dat staat in schril contrast met de aanzienlijke daling in de jaren 2008 tot 2010, toen de waarde daalde van 438 miljard euro tot 407 miljard euro. Uit de geschatte cijfers blijkt heel duidelijk dat verpakkingsdrukwerk het enige segment van de grafische industrie is dat aanzienlijk zal groeien, meer bepaald met 3,3% per jaar tot een marktaandeel ter waarde van 141 miljard euro in het jaar 2020.”


Deze artikels verschenen ook op de linkedin-pagina van Febelgra.